26 May 2024

Epilepsia: Vaparea poate să determine crize?

vapare-epilepsie-epiexpert
Țigările electronice sunt, din păcate, populare în rândul tinerilor. Vapatul este considerat mai sigur decât fumatul. Dar vine la pachet cu unele pericole.

Epilepsia: Vaparea poate să determine crize? Dacă aveți epilepsie, este important să fiți conștient de faptul că pare să existe o legătură între vapare și convulsii.

În acest moment, nu există dovezi concrete că vaparea cauzează cu siguranță convulsii. Dar, pare să existe o corelație.

În 2019, Administrația pentru Siguranța Alimentelor și a Medicamentelor (FDA) a spus că, în ultimii 10 ani, au existat 114 cazuri în care s-a raportat apariția convulsiilor –  la scurt timp după vapare. În cazul persoanelor cu epilepsie diagnosticată.

Poate nu pare mult, dar acestea au fost doar cazurile în care oamenii au contactat în mod activ FDA pentru a spune ce s-a întâmplat.

FDA a început apoi o campanie pentru a determina publicul să-i contacteze, dacă au convulsii după vapare.

  • Până în 2021, au existat peste 250 de rapoartări noi. Acest lucru sugerează că mult mai mulți oameni ar putea experimenta asta, dar nu au spus autorităților.
  • În Statele Unite, au existat, de asemenea, mai multe „rapoarte de caz” (exemple individuale scrise de medici), care leagă vaparea de apariția convulsiilor.
  • Aceste rapoarte arată că pacienții au avut adesea convulsii foarte curând după vapare, ceea ce pare să sugereze că există o legătură.

Cum ar putea vaparea să provoace convulsii?

Epilepsia: Vaparea poate să determine crize? Ar putea exista câteva explicații.

Supradoza de nicotină:

Vapatul înseamnă inhalarea drogului, care dă dependență – nicotina.

Uneori, oamenii pot vapa o capsulă, care conține o doză mult mai mare de nicotină decât cea cu care sunt obișnuiți.

Nicotina vă poate „excita” celulele creierului, ceea ce ar putea determina convulsii. Deși acest lucru ar putea explica legătura dintre convulsii și vapare, experții au subliniat –  convulsiile sunt încă o reacție destul de rară la intoxicația cu nicotină.

Alte droguri:

Uneori, oamenii pun alte droguri în țigările lor electronice, inclusiv canabis și amfetamine – acestea pot fi responsabile pentru convulsii.

Dar țigările electronice conțin și alte substanțe chimice, care ar putea fi în spatele legăturii de vapare și convulsii.

Tulburări convulsive de bază:

Nicotina poate „excita” celulele creierului. De aceea, utilizarea țigărilor electronice ar putea fi un declanșator al convulsiilor, dacă aveți epilepsie nediagnosticată.

Poți vapa, dacă ai epilepsie?

Epilepsia: Vaparea poate să determine crize? Într-o lume ideală, este pur și simplu mai bine pentru sănătatea dvs. să nu vapați.

Acestea fiind spuse, depinde de ce vapați.

Dacă ați ales să utilizați țigările electronice ca parte a unui plan de a renunța complet la fumat, atunci ar putea fi o opțiune rezonabilă – atâta timp cât discutați acest lucru cu specialistul în epilepsie.

Deși nu avem încă suficiente informații despre vapare și convulsii, știm că persoanele cu epilepsie, care fumează țigări, au mai multe convulsii decât cele care nu.

 

 

0771 323 749 | București 0775 556 655 | Sibiu Ai vreo intrebare? Suna acum!
clinica@epiexpert.ro Scrie-ne un email
Lun-Vin 08-20:00 Clinica e deschisa

Program clinică

Noi te putem ajuta.
Te aşteptăm la noi în clinică

Luni
8.00-20.00
Marți
8.00-20.00
Miercuri
8.00-20.00
Joi
8.00-20.00
Vineri
8.00-20.00
Sâmbătă & Duminică
la cerere
București
Strada Constantin Noica 136, Interfon 1 - București
Sibiu
Str. Gheorghe Soima nr. 8 ap. 2. Sibiu