26 September 2022

Epilepsia. Factorii declanșatori: Stresul

factori declanșatori-stresul-epilepsie-epiexpert
Stresul poate să provoace convulsii? Aceasta este o întrebare pe care și-o adresează mulți oameni cu epilepsie, căutând potențialii factori declanșatori ai convulsiilor.

Epilepsia. Factorii declanșatori: Stresul. Este greu de știut cu exactitate cât de des stresul declanșează convulsii, deoarece… stresul înseamnă ceva diferit pentru fiecare. De asemenea, este greu de judecat cât de mult efect are stresul asupra unei persoane.

Stresul poate proveni dintr-un eveniment major de viață sau din activități de zi cu zi, care ne pot pune într-o dispoziție proastă. Unele studii au descoperit că factorii majori de stres ar putea determina convulsiile. Altele au descoperit că stresul cotidian (cronic) pare să fie mai important.

Cum declanșează stresul convulsii?

Epilepsia. Factorii declanșatori: Stresul. Stresul este o parte inevitabilă a vieții. Este reacția organismului la orice schimbare, care necesită un răspuns fizic și emoțional. Se știe că stresul provoacă îngrijorare, depresie, frustrare și chiar furie.

Luați în considerare următoarele:

  • Stresul produce anumiți hormoni, care pot afecta creierul.
  • Zonele creierului importante pentru unele tipuri de convulsii – de exemplu crizele parțiale – sunt aceleași zone implicate în emoții și cele care răspund la stres.
  • Stresul poate cauza probleme de somn, ceea ce este, de asemenea, un factor declanșator al convulsiilor.
  • Stresul cronic poate duce la anxietate sau depresie. Problemele cu somnul sunt simptome ale acestor probleme de dispoziție.
  • Anxietatea și depresia pot, de asemenea, agrava stresul, provocând un cerc vicios cu mai multe convulsii și mai multe schimbări de dispoziție.

Citește și Ce este anxietatea? 

Ce pot face pentru a preveni convulsiile?

Epilepsia. Factorii declanșatori: Stresul.

Gestionarea stresului este foarte personală. Cu toate acestea, există câteva recomandări universale, dovedit eficiente. Iată-le:

Gestionarea stresului în epilepsie:

  • Folosiți un jurnal și notați ce v-ar putea cauza stres.
  • Încercați să evitați situațiile stresante, dacă este logic să faceți acest lucru. Dacă nu puteți evita, puteți renunța la îngrijorarea, care v-o provoacă?
  • Când o situație stresantă este inevitabilă, asigurați-vă că faceți tot posibilul pentru a dormi suficient și pentru a vă lua medicamentele anti-epileptice la timp.
  • Faceți sport regulat. Multe cercetări au arătat că exercițiile fizice ajută la reducerea stresului.
  • Faceți tot posibilul să vă relaxați.  Încercați tehnicile de respirație controlată.
  • Limitați somnul în timpul zilei. Dormitul în timpul zilei va cauza probleme de somn noaptea și vă va face să vă simțiți mai rău.
  • Păstrați o rutină zilnică. Țineți ritmul și luați pauze des.
  • Stabiliți priorități pentru ceea ce este important în viața dvs. și lasați restul să…. plece.
  • Discutați cu medicul dumneavoastră – dacă stresul vă afectează viața. Spuneți-i ce vă deranjează.

 

Asigurați-vă că echipa dumneavoastră de tratament știe că stresul are legătură cu apariția crizelor.

 

 

Foto: unsplash.com

+4 0771 323 749 Ai vreo intrebare? Suna acum!
clinica@epiexpert.ro Scrie-ne un email
Lun-Vin 08-20:00 Clinica e deschisa

Program clinică

Noi te putem ajuta.
Te aşteptăm la noi în clinică

Luni
8.00-20.00
Marți
8.00-20.00
Miercuri
8.00-20.00
Joi
8.00-20.00
Vineri
8.00-20.00
Sâmbătă & Duminică
la cerere
Strada Constantin Noica 136, Interfon 1 - București