25 June 2024

Epilepsia: Cum învăț să gestionez stresul?

epilepsia-cum gestionez stresul-epiexpert
Epilepsia: Cum învăț să gestionez stresul? Experții nu sunt siguri de ce stresul poate declanșa o criză. Dar sigur este un factor declanșator important.

Stresul este o parte inevitabilă a vieții. Este reacția organismului la orice schimbare, care necesită un răspuns fizic și emoțional. Se știe că stresul provoacă îngrijorare, depresie, frustrare și chiar furie.

Luați în considerare următoarele:

Epilepsia: Cum învăț să gestionez stresul?

  • Stresul produce hormoni legați de sistemul nervos, care pot afecta creierul.
  • Zonele creierului importante pentru unele tipuri de convulsii, de exemplu crizele parțiale, sunt aceleași zone ale creierului implicate în emoții și care răspund la stres.
  • Stresul poate cauza probleme de somn, ceea ce este, de asemenea, un factor declanșator al convulsiilor.
  • Stresul cronic poate duce la anxietate sau depresie. Problemele cu somnul sunt simptome ale acestor probleme de dispoziție. A fi anxios și deprimat poate, de asemenea, agrava stresul, provocând un cerc vicios cu mai multe convulsii și probleme de dispoziție.

Ce pot face pentru a gestiona stresul și pentru a preveni crizele?

Epilepsia: Cum învăț să gestionez stresul?

Un studiu recent a arătat că aproape 9 din 10 persoane, care și-au gestionat activ stresul, credeau că măsurile le reduc inclusiv riscul de convulsii.

Dacă vă deranjează ceva, acționați să îmbunătățiți situația. Prin acțiune, se reduce automat stresul. Psihologii sunt că, dacă vă îngrijorează ceva, vă gândiți dacă puteți să rezolvați problema în 5 minute. Dacă nu, conștient, vă educați să nu vă mai îngrijorați.

Gestionarea stresului este foarte personală și specifică situației dvs. Cu toate acestea, există câteva recomandări universale:

  • Folosiți un jurnal și notați ce vă stresează.
  • Încercați să evitați situațiile stresante, dacă este logic să faceți acest lucru, și dacă le puteți evita. Dacă nu le puteți evita, puteți renunța la îngrijorarea pe care v-o provoacă?
  • Când o situație stresantă este inevitabilă, asigurați-vă că faceți tot posibilul pentru a dormi suficient și pentru a vă lua medicamentele anticonvulsivante la timp.
  • Evitați persoanele, care vă provoacă furie și anxietate, dacă puteți.
  • Sport regulat. Multe cercetări au arătat că exercițiile fizice ajută la reducerea stresului.
  • Limitați somnul lung în timpul zilei. Dormitul în timpul zilei va cauza probleme de somn noaptea și vă face să vă simțiți mai rău.
  • Păstrați o rutină zilnică. Țineți ritmul și luați pauze dese.
  • Stabiliți priorități pentru ceea ce este important în viața dvs. și lasă restul să plece.

 

Discutați cu medicul dumneavoastră, dacă stresul vă afectează negativ viața. 

Foto: unsplash.com

0771 323 749 | București 0775 556 655 | Sibiu Ai vreo intrebare? Suna acum!
clinica@epiexpert.ro Scrie-ne un email
Lun-Vin 08-20:00 Clinica e deschisa

Program clinică

Noi te putem ajuta.
Te aşteptăm la noi în clinică

Luni
8.00-20.00
Marți
8.00-20.00
Miercuri
8.00-20.00
Joi
8.00-20.00
Vineri
8.00-20.00
Sâmbătă & Duminică
la cerere
București
Strada Constantin Noica 136, Interfon 1 - București
Sibiu
Str. Gheorghe Soima nr. 8 ap. 2. Sibiu