26 September 2022

Epilepsia: Activitatea fizică

epilepsie sport

Orice tip de activitate fizică are impact pozitiv asupra creierului. Vă face să vă simțiți în control. Sportul este excelent, dacă aveți epilepsie.

 

Stresul este un factor declanșator comun al convulsiilor. De aceea, orice formă de activitate fizică, care reduce implicit stresul, înseamnă un mod de a participa la controlul bolii.

  • Exercițiile fizice eliberează hormoni, care vă fac să vă simțiți bine.
  • Crește fluxul de oxigen către creier.
  • Menține mușchii activi, reduce nivelul de grăsime din organism.
  • Crește densitatea osoasă.

 

Epilepsia: Exercițiile fizice 

Cercetări din SUA au arătat că persoanele cu epilepsie fac, din păcate, mai puțin sport decât cele care nu au afecțiunea.

Un studiu efectuat în Norvegia pe un grup de femei cu epilepsie necontrolată a arătat că sesiunile regulate de exerciții aerobice (alergare, mers, înot, ciclism) – 60 de minute, de două ori pe săptămână, timp de 15 săptămâni – au avut drept rezultat o reducere semnificativă a numărului de convulsii.

Unele boli sunt legate de sedentarism – boli cardiovasculare, diabet de tip 2, hipertensiune arterială, osteoporoza și anumite tipuri de cancer.

Studiile arată că persoanele cu epilepsie prezintă risc crescut de a dezvolta majoritatea acestor afecțiuni. Din acest motiv, activitatea fizică și dieta sănătoasă vă ajuta sănătatea generală.

 

Pot să fac exerciții fizice, dacă sunt obosit sau bolnav?

Este posibil să nu aveți chef să faceți exerciții fizice, dacă sunteți obosit din cauza convulsiilor sau din cauza efectelor secundare ale medicamentelor.

Cu toate acestea, chiar și exercițiile ușoare cresc, de fapt, nivelul energiei.

Unii oameni cu epilepsie sunt îngrijorați să nu apară o convulsie în timpul activității fizice. De fapt, cercetările arată că efectele pozitive ale mișcării vă ajută să reduceți numărul convulsiilor.

 

De unde să încep?

Vă poate ajuta să începeți cu o sesiune scurtă, regulată de activitate. Devine ușor parte din rutina zilnică. Cum să creez o rutină?

  • Plimbați-vă în jurul blocului sau în jurul casei  în mod regulat și creșteți, treptat, distanța.
  • Faceți exerciții pe muzica care vă place.
  • Beți apă, puțin câte puțin, în timp ce faceți sport, pentru a înlocui lichidele și  sărurile, pe care le pierdeți.
  • Nu faceți exerciții fizice imediat după masă.
  • Cereți unui prieten să facă mișcare cu dvs.
  • Păstrați un jurnal despre cum vă simțiți după antrenament.
  • Acordați-vă credit de fiecare dată când faceți exerciții – e nevoie de determinare și autodisciplină.

 

Ce tipuri de exerciții pot face?

Exercițiul fizic nu  înseamnă să vă înscrieți la o sală de sport sau să alergați în parc. Mersul pe jos este unul dintre cele mai ușoare și mai sigure exerciții.

Cheia este să găsiți exercițiul, care vi se pare potrivit.

  • Înțelegerea tipul de epilepsie, de care suferiți, vă ajută să decideți ce exercițiu vi se potrivește.
  • Aceasta înseamnă să știți ce se întâmplă în timpul convulsiilor, dacă există un factor declanșator.

 

Înot:

Înotul într-o piscină este sigur. De asemenea, este mai ușor pentru altcineva să vadă dacă aveți o criză într-o piscină. Pentru acest sport, aveți însă nevoie de recomandarea medicul neurolog.

De asemenea, le spuneți supraveghetorilor că aveți epilepsie. Și ce ar trebui să facă în cazul unei crize.

  • Dacă aveți o criză în apă, supraveghetorul vă sprijină capul deasupra apei.
  • Apoi vă pune lângă piscină, pe o parte, în poziție de siguranță.
  • Este important să stea cu dumneavoastră și să vă verifice respirația.

 

 

 

 

+4 0771 323 749 Ai vreo intrebare? Suna acum!
clinica@epiexpert.ro Scrie-ne un email
Lun-Vin 08-20:00 Clinica e deschisa

Program clinică

Noi te putem ajuta.
Te aşteptăm la noi în clinică

Luni
8.00-20.00
Marți
8.00-20.00
Miercuri
8.00-20.00
Joi
8.00-20.00
Vineri
8.00-20.00
Sâmbătă & Duminică
la cerere
Strada Constantin Noica 136, Interfon 1 - București