13 April 2024

Despre creier: De ce e vital Omega 3?

pește-creier-epiexpert-epilepsia
Cum se supără mașina, dacă îi dăm benzina greșită, la fel și organismul se supără, dacă primește alimentele greșite. Alimentația adecvată îmbunătățească sănătatea creierului.

Despre creier: De ce e vital Omega 3?

Creierul se bazează pe flux constant de nutrienți pentru a regla starea de spirit, pentru a controla mișcarea mușchilor și, desigur, pentru a procesa informații. Mâncarea potrivită oferă nutrienții potriviți, care pot stimula abilitățile cognitive, memoria și pot reduce riscul de tulburări neurologice, precum demența și Alzheimer. Nutrienții esențiali pentru sănătatea creierului sunt : acizi grași Omega-3, vitamina E, vitamina B12 și antioxidanții.

Cum se construiește alimentația?

Despre creier: De ce e vital Omega 3?

  • Omega-3 sursele sunt în pește gras, nuci și semințe.
  • Vitamina E – o puteți găsi și în nuci, semințe și frunze.
  • Vitamina B12 – carne roșie, lactate și cereale îmbogățite cu B12, pentru un aport ușor de obținut.
  • Antioxidanții –  legume și fructe colorate.

De ce e vital Omega 3?

Omega-3 este un acid gras polinesaturat, sănătos, care îmbunătățește funcția și dezvoltarea creierului în toate etapele vieții. Suplimentele cu ulei de pește Omega-3 pot îmbunătăți memoria la pacienții cu deficiențe cognitive  – precum boala Alzheimer.

Uleiul de pește este un supliment popular, care se eliberează fără prescripție medicală. Se extrage din sardine, anșoa, macrou și somon.

Uleiul de pește conține în principal două tipuri de acizi grași omega-3 – acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA).

  • Acești doi acizi grași sunt componente ale membranelor celulare și au funcții anti-inflamatorii puternice în organism.
  • Sunt, de asemenea, cunoscuți pentru rolurile lor în dezvoltarea embrionului și apoi pentru sănătatea inimii.
  • În dieta, EPA și DHA se găsesc aproape exclusiv în peștele gras și uleiul de pește. Deoarece majoritatea oamenilor nu consumă cantitățile recomandate de pește, mulți nu au suficient EPA și DHA .
  • Organismul poate produce EPA și DHA dintr-un alt omega-3 numit acid alfa-linolenic (ALA). ALA se găsește în nuci, semințe de in, semințe de chia, boabe de soia și uleiul de soia.

Cu toate acestea, oamenii nu pot converti eficient ALA în EPA și DHA, adică în Omega 3, estimările raportând că mai puțin de 10% din cantitatea de acid alfa-linolenic (ALA), pe care o consumați, este poate fi transformată în Omega 3.

Prin urmare, consumul de ulei de pește poate fi o opțiune bună, în special pentru cei care nu mănâncă mult pește.

  • Acizii grași omega-3  – EPA și DHA –  sunt vitali pentru funcționarea normală a creierului. Mai multe studii au corelat consumul de pește al femeilor însărcinate sau utilizarea uleiului de pește  – cu scoruri mai mari pentru copiii lor la testele de inteligență în copilăria timpurie.
  • Acești acizi grași sunt, de asemenea, vitali pentru menținerea funcției normale a creierului pe tot parcursul vieții.
  • Sunt prezenți din abundență în membranele celulelor creierului, păstrând sănătatea membranei celulare și facilitând comunicarea dintre celulele creierului.
  • La adulții în vârstă, nivelurile mai scăzute de DHA din sânge au fost asociate cu o dimensiune mai mică a creierului, un semn al îmbătrânirii accelerate a creierului.

Cum îmi construiesc alimentația dintr-o zi?

Despre creier: De ce e vital Omega 3?

Tipurile esențiale de alimente – pește gras, legume, fructe, cereale integrale, carne, ou – ar trebuie să existe în dieta zilnică.

  • Limitați alimentele procesate, băuturile cu zahăr (inclusiv sucul fresh)
  • Limitați grăsimile trans – din patiserie, aluat congelat, prăjeli, creme produse industrial.
  • Rămâneți hidratat.

 

Foto: unsplash.com

+4 0771 323 749 | București +4 0775 55 66 55 | Sibiu Ai vreo intrebare? Suna acum!
clinica@epiexpert.ro Scrie-ne un email
Lun-Vin 08-20:00 Clinica e deschisa

Program clinică

Noi te putem ajuta.
Te aşteptăm la noi în clinică

Luni
8.00-20.00
Marți
8.00-20.00
Miercuri
8.00-20.00
Joi
8.00-20.00
Vineri
8.00-20.00
Sâmbătă & Duminică
la cerere
București
Strada Constantin Noica 136, Interfon 1 - București
Sibiu
Str. Gheorghe Soima nr. 8 ap. 2. Sibiu