Epilepsia: Examenele școlare. Hai să vedem ce se întâmpă în Europa cu tinerii cu epilepsie, care dau examene. Au dreptul la sprijin suplimentar pentru examene. Acest lucru apare necesar din cauza convulsiilor în sine sau din cauza impactului, pe care epilepsia îl are asupra modului în care învățați. De exemplu, s-ar putea să vă confruntați cu probleme de memorie sau cu probleme în a îndeplini rapid sarcinile.
În Europa, școlile și universitățile, organismele, care acordă calificări, sunt obligate să facă ajustări rezonabile pentru a se asigura că tinerii cu epilepsie nu sunt dezavantajați în comparație cu ceilalți colegi.
Acest ajutor se numește aranjament de acces, adică asistență suplimentară pentru examene.
Ajutorul poate înseamna:
- Prelungiri ale timpului de examen
- Susținerea examenelor la un moment diferit al zilei, cum ar fi după-amiaza, dacă aveți tendința de a avea convulsii dimineața.
- Susținerea examenelor într-un loc diferit, cum ar fi într-o cameră în care să fiți doar dvs.
- O persoană, care să citească sau să scrie pentru dvs.
- Pauza de odihnă supravegheată în timpul examenului
- Materiale de testare modificate, cum ar fi litere mari.
Orice sprijin, pe care îl primiți, ar trebui să reflecte modul dvs. normal de lucru. De exemplu, dacă vi se acordă timp suplimentar pentru a face evaluări în clasă, este posibil să vi se acorde timp suplimentar la examene.
O considerație specială:
O atenție specială înseamnă că nota de examen este ajustată după examen, de către comisia de examen.
Acest lucru s-ar putea aplica dacă:
- Sunteți pe deplin pregătit pentru examen, dar performanța este afectată de boală, rănire sau altceva, care nu poate fi controlat. De exemplu, dacă vă recuperați după o criză.
- Ați ratat un examen dintr-un motiv întemeiat. De exemplu, aveți o criză chiar înainte de examen și nu puteți participa.
- Sunteți eligibil pentru o atenție specială, dumneavoastră sau părinții dvs. ar trebui să discute cu școala cât mai curând posibil. Vor trebui să spună comisiei de examen. Comisia de examen va explica ce asistență poate oferi.
Cursurile:
O atenție specială se poate aplica și în timpul cursurilor.
Nu orice tânăr cu epilepsie are dificultăți de învățare. Dar unii pot găsi că au mai multe dificultăți de învățare decât colegii, care nu au epilepsie.
Motivele dificultăților de învățare:
- Crizele convulsive, dar și impactul pe care îl au, cum ar fi senzația de oboseală sau pierderea concentrării.
- Efecte secundare ale medicamentelor anti-convulsivante, cum ar fi lipsa energiei sau somnolența.
- Alte afectiuni precum autismul sau ADHD (tulburare de hiperactivitate cu deficit de atentie).
- Orice cauză subiacentă a epilepsiei, cum ar fi o leziune cerebrală.
Este posibil să aveți probleme cu:
- Ascultarea, înțelegerea informațiilor și găsirea cuvintelor potrivite (comunicare)
- Memoria și concentrarea (cogniția)
- Coordonarea. De exemplu, vă este greu să scrieți, să loviți o minge sau să loviți o minge cu o bâtă (abilități motrice).
Ce poate face școala?
Toate acestea vă pot afecta procesul de învățare. Dar există o mulțime de lucruri, pe care școala le poate face pentru a vă sprijini:
- Repetarea și reformularea informațiilor
- Indicații și ajutoare vizuale
- Furnizarea informațiilor în bucăți
- Recapitularea informațiilor
- Timp suplimentar
- Adaptarea sarcinilor sau a activităților
Dacă întâmpinați dificultăți, vorbiți cu familia și profesorii.
E datoria lor să vă ajute!
Foto: unsplash.com